Loading presentation...
Prezi is an interactive zooming presentation

Present Remotely

Send the link below via email or IM

Copy

Present to your audience

Start remote presentation

  • Invited audience members will follow you as you navigate and present
  • People invited to a presentation do not need a Prezi account
  • This link expires 10 minutes after you close the presentation
  • A maximum of 30 users can follow your presentation
  • Learn more about this feature in our knowledge base article

Do you really want to delete this prezi?

Neither you, nor the coeditors you shared it with will be able to recover it again.

DeleteCancel

Make your likes visible on Facebook?

Connect your Facebook account to Prezi and let your likes appear on your timeline.
You can change this under Settings & Account at any time.

No, thanks

Йошкар-Ола столица Республики Марий Эл

Виртуальная экскурсия для школьников
by

Alex Badanov

on 6 July 2015

Comments (0)

Please log in to add your comment.

Report abuse

Transcript of Йошкар-Ола столица Республики Марий Эл

Строительство Благовещенского храма. Он будет сочетать в себе элементы московского храма Василия Блаженного и петербургского Спаса-на-Крови.
The construction of the temple of Annunciation. He will combine the elements of the Moscow Cathedral of St. Basil and St. Petersburg, the Savior-on-Blood.
Благовещений храмым чонымаш. Москвасе Василий Блаженный храмын да Санкт-Петербургысо Спас-на-крови храмын элементышт кучылталтыт

Флаг города
The flag of the city
Олан тистыже
Гимн города
Hymn of the city
Олан гимнже
Йошка́р-Ола́ — город в России, столица Республики Марий Эл. Основан в 1584 году как военное укрепление царем Фёдором Иоанновичем в центре Волго-Вятского региона, на берегу реки Малая Кокшага (левый приток Волги). До 1919 город назывался Царёвококшайск, в период с 1919 по 1927 — Краснококшайск. В 1984 году город был награждён орденом Трудового Красного Знамени, а с 1990 года включён в число исторических городов России
The capital of Mari El is Joshkar-Ola. It was founded in 1584. Joshkar-Ola is situated the bank of the river Small Kokshaga. (the left inflow of the river Volga) Before 1919 it was called Tsarevokokshaisk, then Krasnokokshaisk. The word “Joshkar-Ola” means the red city. In 1990 Joshkar-Ola considered to be one of the historical places of Russia.
Йошкар-Ола – Российысе Марий Эл Республикын рÿдолаже. Юл-Виче кундем покшелне Изи Какшан энер серыште (Юл энер серын шола велныже) Фёдор Иоаннович кугыжа, сар вийым чоткыдемдаш манын, 1584 –ше ийыште орым чонен да олалан негызым пыштен. 1919-ше ий марте Царевококшайск, 1919-ше ий гыч 1927-ше ий марте Краснококшайск маналтын. 1984-ше ийыште олам Йошкар Тисте Паша орден дене суапландарыме, а 1990-ше ийыште Российысе историй ола-влак радамыш пуртымо.
Виртуальная экскурсия Город Йошкар-Ола
Республика Марий Эл
Виртуал экскурсий
Йошкар-Ола
Марий Эл Республик
Россий

Часы на площади
The clock on the square
Площадьысе шагат
badanov1@yandex.ru
Герб города
The emblem of the city
Олан ойыпшо
Памятник С.Г. Чавайну, бульвар Чавайна. 1978 г. Автор – Б. Дюжев.
Monument of this S.G. Chavain.
С.Г.Чавайнлан шарныктыш, 1978-ше ий. Автор Б.Дюжев.
Музей истории города Йошкар-Олы
Основан в 1996 году. Расположен на одной из самых старейших живописных улиц города — Вознесенской (бывшая Карла Маркса) в старинном купеческом особняке начала XX века. Фонды музея насчитывают 5,5 тысяч единиц хранения. В экспозиции представлен богатый материал об основании города, его социально-экономическом развитии, быте, занятиях, религиозных верованиях и традициях горожан
The museum of history was opened in 1996. There are about 17 thousand exhibits. Of great value are the collections of ethnography, decorative art, archaeological and heraldry, art works, documentary photographs. The visitors can see the trader’s shop, the room of philistines. This museum shows the cosy atmosphere of old houses with their samovars, old clocks, hand-made carpets and ficuses.
Йошкар-Олан историйже нерген тоштер. Тудо 1996-шо ийыште негызлалтын. Олан эн тошто да чапле Вознесенский (ончычсо Карл Маркс) уремыштыже – XX-шо курым туналтыште чонымо купечын тошто особнякешыже верланен. . Тоштерын фондыштыжо вич тÿжемат пеле арвер аралалтеш. Олам чонымаш, социал-экономике велым шуаралтмаш, быт, сурт сомыл, религий йÿла нерген ятыр материалым чумырымо.
Национальная художественная галерея является структурным подразделением «Республиканского музея изобразительных искусств». Экспозиция располагается на двух этажах здания и представлена в форме закручивающейся спирали. Тематические разделы экспозиции показывают зрителям культурное наследие Республики Марий Эл.
The national art gallery is the greatest exhibition area of the city. It was opened in 2007. It was visited by 60 thousand of people. Permanent exhibition from the Museum of Fine Arts presents the best examples of national painting, drawing and sculpture. On the facade of the gallery housed a huge clock chimes with moving figures. Every hour we can see the donkey carrying the icon.
Калыкле сылнысÿрет галерей «Республикысе сÿретсымыктыш тоштерын» структур подразделенийже. Пордем форман экспозиций дене кок пачашым айла. Марий Эл Республикын тÿвыра югылыкшо (наследие) посна теме дене ончаш толшо-влаклан темлалтеш.

Академический русский театр драмы им. Г. В. Константинова. Театр начал работу в 1937 году спектаклем «Платон Кречет» по пьесе А. Корнейчука. Являлся инициатором проведения Международного фестиваля русских театров республик России и стран ближнего зарубежья (первый фестиваль состоялся в Йошкар-Оле в 1993 году)
Russian Academic Drama Theatre named after George Konstantinov was founded in 1919. Time of working as the head director G.V. Konstantinov was the whole epoch in the life of the theater (1964-1994).
Г.Константинов лÿмеш руш академ драме театр. 1937-ше ийыште А.Корнейчукын «Платон Кречет» пьесыж почеш шындыме спектакль дене пашам тÿналын. Рсоссийысе руш театр-влак да лишыл йотел театр-влакын тÿнямбал фестивальым эртарашлан тÿналтышым ыштен. (Икымше тыгай фестиваль Йошкар-Олаште 1993-шо ийыште эртен)
Бывший Республиканский театр кукол, ул. Вознесенская, 87. В 2015 году Марийский театр юного зрителя (ТЮЗ) преобразован в самостоятельное автономное учреждение культуры Республики Марий Эл «Марийский республиканский театр-центр для детей и молодежи».
The republican puppet theatre .
Ончычсо Республикысе курчак театр. Вознесенский урем, 87-ше порт. 2015-ше ийыште Марий самырык театрым Марий Эл Республикысе тÿвыран шкевода "Марий Эл Республикысе йоча ден самырык-влаклан театр-рÿдер" тонежышкыже савырыме
Памятник Священномученику Леониду, Епископу Марийскому, площадь имени И.А Оболенского-Ноготкова. 2008. Автор – А. Ковальчук.
The monument to Leonid, the Bishop of Mari . Bishop Leonid was shot in 1938. The monument was erected in 2007 on the square named after I.A.Obolensky.
Орланыше Марий Епископ Шнуй Леонидлан шарныктыш. И.А.Оболенский-Ноготков лÿмеш площадь. 2008-ше ий. Авторжо А.Ковальчук
Памятник И.А. Оболенскому-Ноготкову – первому воеводе г. Царевококшайска, площадь имени И.А. Оболенского-Ноготкова. 2007 г., конный монумент из бронзы. Автор – А. Ковальчук.
Monument to Obolensky-Nogotkov, the first governor of the city Tsarevokokshaisk (the ancient name of the capital of Mari El) established in the center of Yoshkar-Ola in front of Government House on the square, which is named the same name of the founder of the Mari capital. This is one of the main attractions of Yoshkar-Ola and the historic character of the city. Prince is known for involving the suppression of the uprising in the Volga region, the so-called Third Cheremis war.
Царевококшайскын икымше воеводыжо – И.А.Оболенский-Ноготковлан - шарныктыш. И.А.Оболенский-Ноготков лÿмеш площадь. 2007-ше ий. Той гыч ыштыме имне монумент. Авторжо А.Ковальчук
Дева Мария с младенцем. Установлена 30 ноября 2007 года, в преддверии христианского праздника – Введения в Храм Пресвятой Богородицы. Площадь Девы Марии
The Virgin Mary with the infant jesus. The Area Of The Virgin Mary.
Дева Мария аза дене. Тудым 30-шо ноябрь 2007-ше ийыште христиан пайрем - Шнуй Юмыншочыктышым Храмыш Пуртымаш - деч ончыч верандыме. Дева Мариян площадьше
Скульптурная композиция «Счастливая семья», бульвар Победы. Бронза, 2007 г. Автор – А. Ковальчук.
Sculptural composition "Happy family"
«Пиалан еш» скульптур композиций, Сенымаш бульвар. Той гыч, 2007-ше ий, авторжо А.Ковальчук.
Памятник комсомольцам огненных лет, Комсомольская площадь. 1983-1989 гг. Автор – Ш. Ахматгараев.
Monument to the komsomol of the fiery years.
Тулан ийласе комсомолец-влаклан шарныктыш, Комсомол площадь. 1983-1989-ше ийла. Авторжо Ш.Ахматгараев
Памятник Молотку, ул. Советская, 165
The Hammer and builder monument in Yoshkar-Ola is devoted to people who are engaged in beautification of the city, region, republic and even country. Weight of the hammer is more than 2. 5 tons and the size is about 4 m.
Чогытлан шарныктыш, Советский урем, 165-ше порт
Бюст Наты Бабушкиной. 1958 г. Автор К. Блажнов. Находится в сквере, носящем имя парашютистки и спортсменки Наты Бабушкиной, уроженки г. Йошкар-Олы, трагически погибшей в 1936 году во время показательных выступлений на празднике.
The bust of the famous parachutists Nata Grandmother's.
Ната Бабушкинан бюстшо. 1958-ше ий. Авторжо К.Блажнов.
Парашютист да спортсмен Ната Бабушкина лÿмеш скверыште. Йошкар-Олаш шочшо, 1936-шо ийыште пайрем годым парашют дене торштышыжла трагически колен
Скульптурная композиция с фонтаном «Космос», площадь Юбилейная. Автор – А. Ширнин.
Sculptural composition with a fountain "Space".
«Космос» - фонтанан скульптур композиций, Юбилейный площадь. Авторжо А.Ширнин
Копия Царь-пушки пл. имени Оболенского-Ноготкова
The Mari Tsar-pushka (gun) is on Nogotkov’s square. It is there since 2007. It weighs about 12 tons. The gun’s barrel is made of steel. The wheels are cast.
Оболенский-Ноготков лÿмеш площадьыште Кугыжа пушкын копийже
Скульптурная композиция «Древо жизни», Центральный парк культуры и отдыха, (Парк культуры и отдыха имени XXX-летия ВЛКСМ). 2008. Автор – А. Ковальчук.
The sculpture « The tree of Life» is installed in the Park named after the XXX anniversary of the Komsomol. Three bronze musicians height of more than 3 meters are playing Mari national instruments.
"Илыш пушенге" скульптур композиций. Тÿвыра да каныме тÿн парк (ВЛКСМ-ын XXX-шо идалыкше лÿмеш тÿвыра да каныме парк). 2008-ше ий. Авторжо А.Ковальчук
Скульптурная композиция «Корова с теленком», ул. Красноармейская, 41. 2010. Автор – В. Карпеев.
The sculptural composition "the Cow with a calf".
«Ушкал ден презе» скульптур композиций. Йошкар-Армий урем, 41-ше порт. 2010-шо ий. Авторжо В.Карпеев
Памятник (скульптурная композиция) «Йыван Кырла». Привокзальная площадь (Перрон железнодорожного вокзала). 2009 г., бронза, гранит. Авторы – А. Ширнин, С. Яндубаев.
The monument of Ivan Kirlya was installed in Yoshkar-Ola on the square in front of the train station. The bronze sculpture "Ivan Kirlya" depicts a talented Mari Soviet actor and poet. The plot of the monument was taken from the first sound Soviet film "Road to Life”, where he played a person named Mustafa.
«Йыван Кырла» шарныктыш-скульптур композиций, кÿртньыгорно вокзал площадь, 2009-ше ий, той да гранит гыч, автор-влак: А.Ширнин, С.Яндубаев
Бюст Ольги Тихомировой, ул. Осипенко, 38. 1970 г. Автор – О. Дедов.
Bust Olga Tikhomirova.
Ольга Тихомирован бюстшо. Осипенко урем, 38-ше порт. 1970-ше ий. Авторжо О. Дедов
Бюст Я.М. Шкетана, сквер театра имени. Шкетана (Площадь Ленина, 2). 1987 г., гранит.
Bust YA. Shketan.
Я.П.Майоров-Шкетанын бюстшо. М.Шкетан лÿмеш театрын скверыштыже. Ленин площадь, 2-шо порт. 1987-ше ий, гранит гыч ыштыме
Памятник А.С. Пушкину, сквер Пушкина. 1980 г.
Monument to A.S.Pushkin, Pushkin square. 1980.
Пушкин скверыште А.С.Пушкинлан шарныктыш. 1980-ше ий. Скульптор — Борис Иванович Дюжев, архитектор — Владимир Михайлович Таран
Бюст П.И. Чайковского, ул. Пушкина, 34. 1977 г. Установлен у школы искусств, носящей имя композитора. Автор – Б. Дюжев
Bust of P. Tchaikovsky.
П.И.Чайковскийын бюстшо. Пушкин урем, 34-ше порт. 1977-ше ий. Композиторын лÿмжым нумалше сымыктыш школ воктен верланен. Авторжо Б.Дюжев
Монумент Воинской славы, Парк культуры и отдыха им. ХХХ-летия ВЛКСМ. 1968-1973 гг., латунь, гранит. Автор – А. Ширнин.
The Monument of Military glory, the Park of culture and rest of them. XXX-th anniversary of KOMSOMOL.

Сарзылан чап монумент, ВЛКСМ-ын XXX-шо идалыкше лÿмеш тÿвыра да каныме парк. 1968-1973-шо ийла, латунь, гранит. Авторжо А.Ширнин
Скульптурная композиция «Скамья любви и верности», бульвар Победы. 2009. Автор – А.Ковальчук.
Sculptural composition "Bench love and loyalty".
«Йоратымаш да чынлык тенгыл» скульптур композиций. Сенымаш бульвар. 2009-ше ий. Авторжо А.Ковальчук
Национальный музей Республики Марий Эл им. Т.Е. Евсеева, ул. Советская, 153.
The National Museum is named after Evseev. It is the oldest museum in the Republic of Mari El. Founded on March 4, 1920. The Museum is named after the prominent local historian and scholar of Mari people Evseev. In the halls and funds of the National Museum are located more than 200 thousand of exhibits. Among them we can find clothing, ritual objects and ornaments not only Mari but also Russian, Tatar, Chuvash, Udmurt, Mordvinians.
Т.Евсеев лÿмеш калыкле тоштер, Советский урем, 153-шо порт.
Храм Успения Пресвятой Богородицы, ул. Успенская. 2006 г.
Church of the Assumption of the Blessed Virgin Mary was built at the initiative of President of the Republic of Mari El, L.I. Markelov in 2006. The church is located on the territory of the House of Government of the Republic of Mari El.
Шнуй Юмыншочыктышо лÿмеш Успений храм, Успений урем, 2006-шо ий
Церковь Тихвинской Божией Матери, православная, Парк культуры и отдыха им. ХХХ-летия ВЛКСМ. 1774 г.
Church of Our Lady of Tikhvin built in 1774 as a church to the cemetery. the Clergy and nobles of the city were burial at the church. In 1926 it was decided to ban funeral at the cemetery and the closing of the church. In 1927, the graves were razed to the ground. In place of the cemetery is located AAFC recreation behalf of the XXX Anniversary of the Komsomol. In the early 90-ies of XX century, the church was reconstructed, and there are services.
Тихвинский Юмынава черке. ВЛКСМ-ын XXX-шо идалыкше лÿмеш тÿвыра да каныме парк, 1774-ше ий
Троицкая церковь, православная, ул. Вознесенская набережная, 5.
Church of the Holy Trinity is the oldest stone church in Yoshkar-Ola. The church was built in 1736 and was the first stone buildings of the city. The church closed in 1932, in 1939 the bell tower and the upper tier of the temple is broken. In the 1930's on the ground floor of the temple located shop. During the Great Patriotic War, there were tested party armor plates. In 1995-2008 the building was restored for a new project.
Тройчын православный черке, Вознесенский энерсер, 5-ше порт

Здание ресторана «Онар», ул. Советская,125. Архитектор А.А.Медведев.
Restaurant Onar.

«Онар» ресторанын зданийже, Советский урем, 125-ше порт. Архитектор А.А.Медведев
Дом купца Булыгина, ул. Советская, 102. В этом здании располагалось ГПУ, сейчас музей ГУЛАГа
Mari Gulag Museum is open on May 9, 2011 at the entrance to the Tsarevokokshaisk Kremlin. Near memorial to the victims of the Gulag in a mass grave who died during the repression of the inhabitants of Mari El is located.
Булыгин купечын портшо, Советский урем, 102-шо порт. Тиде зданийыште ожно Кугыжаныш политик виктем верланен, кызыт - ГУЛАГ историй дене палдарыше тоштер
Скульптурная композиция "Йошкин кот" установлена 23 июня 2011 года. Бронзовая скульптура в 150 кг веса, отлитая в Казани, авторы: Анатолий Ширнин, Сергей Яндубаев и Алексей Шилов. Ленинский проспект, 1
Sculptural composition "Joskin cat" established on June 23, 2011. Bronze sculpture of 150 kg of weight, cast in Kazan, authors: Anatoly Chernin, Sergei Yandubaev and Alexey Shilov. Leninsky prospect, 1
«Йошкын пырысше» скульптур композиций. 23-шо июнь 2011-ше ий. Той скульптурын нелытше 150 кг, Озан олаште левыктен таптыме. Авторышт: Анатолий Ширнин, Сергей Яндубаев ден Алексей Шилов. Ленин проспект, 1-ше порт
Благовещенская башня. 3,5 метровая копия кремлевских курантов.
The annunciation tower. the 3.5 meter copy of the kremlin chimes.
Благовещений пырдыжвуй – кум метрат пелан Кремль курантын копийже
Самый большой в Йошкар-Оле фонтан. В центре – авторская работа коллектива под руководством народного художника России Андрея Ковальчука. Бронзовая скульптура архангела Гавриила высотой почти в 6 метров. В одной руке – посох, в другой – держава. Для православных верующих – это один из семи главных ангелов.
The biggest in the city of Yoshkar-Ola fountain. The bronze sculpture of the archangel Gabriel to the height of almost 6 meters.
Йошкар-Оласе эн кугу фонтан. Покшелне – Российын калык сÿретчыже А.Ковальчукын вуйлатымыж почеш тÿшкан ыштыме паша. Куд метр кÿкшытан архангел Гавриилын той скульптуржо. Ик кидыштыже – юзо тоя, весыштыже – державе. Православный верам кучышо-влакын шым суксо гыч иктыже
Памятник Святейшему Патриарху Алексию II, Патриаршая площадь. 2010. Автор – А.Ковальчук.
Monument of Patriarch Alexy II. It is located on the bank of the Little Kokshaga.
Шнуй Патриарх Алексий II-лан шарныктыш. Патриарше площадь. 2010-шо ий. Авторжо А.Ковальчук
Фонтан-памятник Петру и Февронии – покровителям семьи, любви и верности, ул. Набережная. Автор – А. Ковальчук.
Monument to Peter and Fevronia - protectors of the family, love and faithfulness.
Ешым, йоратымашым да чынлыкым аралыше Потр ден Февронийлан шарныктыш. Энерсер . Авторжо А.Ковальчук
Мемориальный памятник сотрудникам МВД, погибшим при исполнении служебных обязанностей, ул. Кремлевская, 16. 2002. Автор – С. Яндубаев.
Memorial monument of the MVD of interior personnel who died in the line of duty.

Элкорго паша министерствын служебный пашам шуктышыла вуйыштым пыштыше-влаклан мемориал шарныктыш, Кремль урем, 16-шо порт. 2002-шо ий. Авторжо С.Яндубаев
Царевококшайский кремль, ул. Вознесенская, 49 – территория, ограниченная ул. Советской, пер. Анисимовским, пл. Революции и рекой Малой Кокшагой. Воссоздан и открыт в 2009 году на месте древнего острога Царёвококшайска. На территории кремля проходят праздники, выставки, фестивали, театральные постановки и др.
The Tsarevokokshaisk Kremlin was reconstructed and opened in 2009 on the site of an ancient fortress Tsarevokokshaisk. For centuries the territory of the Kremlin was the center of administrative, commercial and social life of Tsarevokokshaisk, and now, at the beginning of the XXI century, regaining the status of the historical city center. In the center of the complex is set a monument to the king of Fyodor Ivanovich, under his decree in 1584 the city Tsarevokokshaisk was founded.
Царевококшайск кремль, Вознесенский урем, 49-ше порт. Тудым ныл могырым Советский урем, Анисимов изурем, Революций площадь да Изи Какшан энер авырат. Царевококшайск пу ор олмышто 2009-ше ийыште угыч чонымо
Соборная мечеть, ул. Карла Либкнехта.
Cathedral mosque.
Мечеть собор, Карл Либкнехт урем
Здание железнодорожного вокзала, ул. Яналова, 1.
The building of the railway station
Куртньыгорно вокзалын зданийже
Дом правительства (бывший Дом Советов), Ленинский проспект, 29. Здесь работают: Глава РМЭ, Правительство и Государственное собрание
The house of the government.
Виктер порт (ончычсо Канаш порт), Ленин проспект, 29-ше порт. Тыште Марий Эл Республикын вуйлатышыже, Виктер да Кугыжаныш погын пашам ыштат
Дом купца И.А. Пчелина, ул. Вознесенская, 29. Сер. XVIII в.
The house of merchant I.A.Pchelina.
И.А.Пчелин купечын портшо, Вознесенский урем, 29-ше порт. XVIII курым кыдал
Собор Воскресения Христова, Вознесенская набережная
Cathedral of the Resurrection was built in 1759. The cathedral was closed in 1928, was used as a cinema. It was renovated and returned to the believers in 1944.. In 1961 it once again closed and demolished. To date, the cathedral rebuilt and March 27, 2010 was consecrated archbishop of Yoshkar-Ola and Mari Republic.
Вознесенский энерсер, Христос Ылыжме собор
Вознесенский храм города Йошкар-Олы была построен в 1756 году на средства купца Ивана Андреевича Пчелина.
Voznesensky temple was built in 1756 at the expense of the merchant Ivan Andreevich Pchelin The church was originally trehprestolnoy.
Йошкар-Оласе Вознесенский храм, 1756-шо ийыште Иван Андреевич Пчелин купечын оксаж дене чонымо

Экспонаты и экспозиции музея им. Евсеева.
Exhibits and expositions of the museum.
Т.Евсеев лÿмеш тоштерыште экспонат ден экспозиций-влак.

Памятник пионеру - герою Лене Голикову. У здания школы № 13, м-н Ширяйково.
The monument to the hero pioneer L. Golikov.
Пионер-герой Леня Голиковлан шарныктыш. Ширяйково микрорайон 13-шо школ воктене
В помещениях театра.
In the premises of the theatre.
Театр полатыште
Видеоролики
Video
Видеоролик-влак
© Александр Баданов, Светлана Смолина
Город Йошкар-Ола Республика Марий Эл Россия
Дом купца Наумова, ул. Кремлевская, 1. XX в.
The house of merchant Naumova.
Наумов купечын портшо,Кремль урем, 1-ше порт. XX курым
Из коллекций музея.
The collections of the museum
Музейын коллекцийже гыч.
Дом Советов, площадь В.И. Ленина, 3. 1937 г., кирпич. Архитектор А. Гринберг, инженер – П. Шорин. В настоящее время здесь располагается основной учебный корпус Марийского государственного университета, юридический факультет МарГУ. Около здания установлен памятник академику, вице-президенту ВАСХНИИЛ В.П. Мосолову. Автор – С.Г. Тугаринова
The House of Councils, area VI. Lenin .
МарКУ-н тÿн тунемме корпусшо, Юридический факультет. Ончычсо Канаш порт, В.И.Ленин площадь, 1937-ше ий, кермыч дене чонымо. Архитектор А.Гринберг, инженер П.Шорин. Зданий воктене академик, ВАСХНИИЛ-ын вице-президентше В.П.Мосоловлан шарныктыш. Авторжо С.Г.Тугаринова
Здание администрации г. Йошкар-Ола, Ленинский проспект, 27. 1966 г. Архитектор Я. Калинин. Здесь заседает Городское Собрание и находится администрация города Йошкар-Ола.
The house of the government Yoshkar-Ola.
Йошкар-Олан администрацийже, Ленин проспект, 27-ше порт, 1966-шо ий. Архитектор Я.Калинин. Тыште Кугыжаныш погын шке погынымашыжым эртара, тыгак Йошкар-Олан администрацийже пашам ышта
Здание учебного корпуса МарГУ (здание бывшего главного учебного корпуса МГПИ имени Н.К.Крупской), ул. Кремлевская, 44. 1931г. Бюст Н.К. Крупской. Памятник-бюст Н.К.Крупской работы скульпторов В.М.Козьмина и О.А.Дедова установлен перед входом 6 окт. 1964 г. Бюст отлит из ж/б и тонирован под бронзу, постамент облицован мрамором.
The building of the educational building of the mari state university .
МарКУ-н тунемме корпусшо (Н.К.Крупская лÿмеш МКПИ-н тÿн тунемме корпусшо), Кремль урем, 44-ше порт. 1931-ше ий. Н.К.Ерупскаян бюстшо
Вокруг памятника-фонтана.
Around the monument-fountain

Фонтан-шарныктыш йырысе сÿрет
На площади Оболенского-Ноготкова.
On the square.
Площадьыште.
Воинский мемориал в парке.
The military memorial in the Park.

Паркыште сарзе-влаклан мемориал
Virtual tour. The City Of Yoshkar-Ola
The Republic Of Mari El
Марийский национальный театр драмы имени М. Шкетана. площадь Ленина, 2. Проект архитекторов П.А. Самсонова и М. Ни. Здание Марийского национального театра драмы было построено в 1962 году в целях популяризации марийского драматического искусства. Зрительный зал рассчитан на 800 мест.
История марийского профессионального театра начинается с 1929 года. В середине 50-х годов на базе объединённого театра были созданы два самостоятельных театра: марийский и русский. В 1992 году театр был переименован в Марийский национальный театр им. М. Шкетана. Памятник В.И. Ленину. Авторы – скульптор М.Манизер, архитектор И. Рожин.
The mari national theatre of drama named after M.Shketan. Lenin square
М.Шкетан лÿмеш Марий кугыжаныш драме театр. Ленин площадь. Архитектор П.А.Самсонова ден М.Нин проектышт. Марий профессионал театрын историйже 1929-ше ий гыч тÿналеш. 1950-ше ийла кыдалне ушымо театр олмеш шкевода пашам ыштыше кок театр шочеш: марий да руш. 1992-шо ийыште лÿмжым вашталтыме: М.Шкетан лÿмеш Марий калыкле драме театр лийын. В.И.Ленинлан шарныктыш. Автор-влак: скульптор М.Манизер, архитектор И.Рожин
Бюст учителю Т.И. Александровой. Памятник-бюст открыт 1 сентября 2011 года, перед зданием лицея № 11. Авторы — скульпторы А. А. Ширнин и С. В. Яндубаев.
Bust teacher T. I. Alexandrova. Bust monument opened on September 1, 2011, in front of the Lyceum № 11. Authors — sculptors A. A. Chernin and S. V. Yandubaev.
Туныктышо Т.И.Александровалан бюст. Шарныктыш-бюст 1-ше сентябрь 2011-ше ийыште 11-ше номеран лицей ончылно почмо. Автор-влак: скульптор А.А.Ширнин ден С.В.Яндубаев


Памятник царю Федору Иоанновичу, Набережная Малой Кокшаги. Автор – А. Ковальчук. С октября 2011 года. Ранее, с 2010 года, скульптура находилась в Царевококшайском кремле.
Monument to tsar Fedor Ioannovich.
Федор Иоаннович кугыжалан шарныктыш. Изи Какашан энер серыште, 2011-ше ий октябрь. Авторжо А.Ковальчук
12 апостолов. Музыкальные часы с движущимися фигурками. Набережная Малой Кокшаги. Открытие скульптурной композиции состялось 4 ноября 2011. АВтор фигур А. Ковальчук. Техническая часть часов-Волгатех.
The 12 apostles. Musical clock with moving figures. Quay Low Kokshaga. Opening of the sculptural composition sostyalos November 4, 2011. The author figures A. Kovalchuk. The technical part hours-Volgate.
Латкок апостол. Тарванылше фигур-влакан сылнысем шагат, Изи Какшан энер серыште
Спортивные сооружения города.
Sports facilities of the city.
Олан спорт сооруженийже-влак
Памятник императрице Елизавете Петровне. Патриаршая площадь. ноябрь 2011
Monument to Empress Elizabeth Petrovna. Patriarchal square November 2011.
Императрица Елизавета Петровналан шарныктыш. Патриарше площадь. 2011-ше ий
Герои сказок А.С. Пушкина Кот ученый... русалка на ветвях... И на этом же дереве деревянная фигурка Соловья-Разбойника.
Автоы памятника-экспозиции «Лукоморье» и "Соловей- разбойник" Сергей Слесарев и художник Геннадий Ефремов.
Heroes of fairy tales of PUSHKIN. Pushkin cat scientist... mermaid on the branches... And on the same tree wooden figure of a Nightingale the Robber. The authors of the monument-the exposition «Lukomorye» and "the Nightingale - robber" Sergey Slesarev and artist Gennady Efremov.
А.С.Пушкинын йомакше гыч герой-влак: шанче пырыс ден русалке. Тиде садиштак пу гыч пÿчмо Толышо Шÿшпык верланен. «Лукоморье» да «Толышо Шÿшпык» шарныктыш экспозицийын авторышт Сергей Слесарев ден сÿретче Геннадий Ефремов
Грейс Келли и принц Монако Ренье III. Памятник молодоженам на новой набережной, рядом с новым ЗАГСом.
Grace Kelly and Prince Rainier III of Monaco.

Грейс Келли ден Монако Ренье III. Энерсерысе у ЗАГС воктене самырык оръен ден качылан шарныктыш
Памятник труженикам тыла. Йошкар-Ола парк Победы. Проект йошкар-олинских авторов - Анатолия Ширнина и Сергея Яндубаева.
Monument to the workers of the rear. Yoshkar-Ola Park of the Victory.

Тылыште тыршыше-влаклан шарныктыш. Йошкар-Ола Сенымаш парк. Йошкар-Олаште илыше-влакын проектышт - Анатолий Ширнин ден Сергей Яндубаевын
Экспозиции музея.
The exposition of the Museum.

Тоштерын экспозицийже-влак
Царевококшайский кремль. В кремле.
In the Kremlin.
Царевококшайск кремль коргышто
На набережной, около нового пешеходного моста и улицы Гоголя в 2013 году установлен памятник Николаю Васильевичу Гоголю. Автор памятника Андрей Николаевич Ковальчук.
On the promenade, near to the new pedestrian bridge and Gogol street in 2013 gtk is a monument to Nikolai Gogol. The author of the monument to Andrey Kovalchuk.
Энер серыште у йолешке кÿвар ден Гоголь урем ушнымаште 2013-шо ийыште Николай Васильевич Гогольлан шарныктышым шогалтыме. Авторжо А.Ковальчук
Участок набережной между улицами Гоголя и Пушкина стал называться "Амстердам". 1 ноября 2013 года в Йошкар-Оле открыт памятник голландскому художнику Рембрандту. Автором скульпторы, как и многих других скульптур в Йошкар-Оле, является народный художник Российской Федерации Андрей Ковальчук.
Plot promenade between the Pushkin and Gogol streets became known as the "Amsterdam". 1 November 2013 in Yoshkar-Ola open the monument to the Dutch artist Rembrandt. The author sculptors, as well as many other sculptures in Yoshkar-Ola, is the people's artist of the Russian Federation Andrey Kovalchuk.
Гоголь ден Пушкин урем-влак кокласе пÿчкыш «Амстердам» маналтеш. Тыште 1-ше ноябрь 2013-шо ийыште голланд сÿретче Рембрандтлан шарныктышым шогалтыме. Авторжо Россий Федерацийын калык сÿретчыже Андрей Ковальчук. Тудо Йошкар-Оласе шуко моло скульптурын авторжо
На территории Царевококшайского кремля.
On the territory of Tsarevokokshaisk Kremlin.
Царевококшайск кремль коргышто

Здание земского исправника. Памятник архитектуры (истории), строение 1911 года, объект культурного наследия местного значения.

The building of the Zemstvo police officer. The monument of architecture (history), building 1911, subject of cultural heritage of local znacheniya the territory of Tsarevokokshaisk Kremlin.
Земский исправникын портшо. Архитектур шарныктыш. 1911-ше ийыште чонымо, верысе значениян тÿвыра югылык (наследие) объект
Памятник Александру Котомкину-Савинскому. Памятник установлен 21 июля 2013 года и торжественно открыт 24 июля. Авторы памятника - заслуженный художник Российской Федерации Анатолий Ширнин и заслуженный художник Республики Марий Эл Сергей Яндубаев. На постаменте с гранитной облицовкой расположена четырехметровая фигура Котомкина в военной форме.
The Monument To Alexander Kotomkin-Savinskaya. The monument was installed on July 21, 2013 and inaugurated on July 24. The monument authors - honored artist of the Russian Federation Anatoly Chernin and honored artist of the Republic of Mari El Sergey Jangubaev. On the pedestal with a granite finish is a four-meter figure Kotomkin in uniform.
Александр Котомкин-Савинскийлан шарныктыш. Тудым 21-ше июль 2013-шо ийыште шогалтыме да 24-ше июльышто пайремлен почмо. Автор-влак: Россий Федерацийын сулло сÿретчыже Анатолий Ширнин да Марий Эл Республикын сулло сÿретчыже Сергей Яндубаев. Гранит ÿмбалан постаментыште ныл метран Котомкин сарзе вургем дене шога
За красивой кованой решёткой раскинулся Итальянский сад, главным украшением которого стала скульптурная композиция «Синьор Флоренции Лоренцо ди Пьеро де Медичи Великолепный». Сентябрь 2012. Автор скульптуры - Народный художник России, Председатель Союза художников России Андрей Ковальчук.
Behind a beautiful iron gate lies the Italian garden, the main decoration of which was a sculptural composition "Signor Florence Lorenzo di Piero de ' Medici Magnificent". September 2012. The sculptor, the national artist of Russia, Chairman of the Union of artists of Russia Andrey Kovalchuk.
Моторын таптыме савар коклаште Итальян сад шарла, тудым «Синьор Флоренции Лоренцо ди Пьеро де Медичи Великолепный» скульптур композиций сорастара. Скульптурын авторжо Россий Федерацийын калык сÿретчыже, сÿретче ушемын председательже Андрей Ковальчук
26 сентября 2013 года, в Йошкар-Оле установили памятник Йошкиной Кошке. Новая скульптурная композиция расположена на проспекте Гагарина.
26 September 2013, in Yoshkar-Ola erected a monument to Gashkinoj Cat. A new sculpture is located at Gagarin Avenue.
26-шо сентябрь 2013-шо ийыште Йошкар-Олаште Йошкын ава пырысшылан шарныктышым шогалтыме. У скульптур композиций Гагарин проспектыште верланен
Новостройки на набережной реки Малая Кокшага.
New buildings on the waterfront.
Энерсерыште у чоныш-влак

Новое здание кукольного театра в Йошкар-Оле на Патриаршей площади. Театр открыт в 2014 году.
The new building of the puppet theatre in Yoshkar-Ola. Opening in 2014.
Йошкар-Олаште курчак театрын у полатше 2014-ше ийыште шке омсажым почын

Бронзовые фигуры святых украшают административные здания на набережной.
Bronze figures of saints decorated with administrative building on the promenade.
Энер серысе административный зданий-влакым той гыч ыштыме шнуй-влакын фигурышт сорастарат

Материалы презентации на русском, марийском и английском языках.
Музей ГУЛАГа. The Gulag Museum.
ГУЛАГ нерген тоштер
Множество деревянных скульптур: сказочные герои, богатыри. Установлены около Царевококшайского кремля.
Many wooden sculptures of fairy-tale heroes, heroes. There are about Tsarevokokshaisk Kremlin.
Царевококшайск Кремль воктене пу гыч ыштыме йомакысе герой ден патыр-влак
Бюст С.Г. Чавайна, ул. Пушкина, 28. Автор – А. Медведев. Здание Национальной библиотеки имени С.Г. Чавайна, ул. Пушкина, 28.
Bust this S Chavain.
С.Г.Чавайнын бюстшо, Пушкин урем, 28-ше порт. Авторжо А.Медведев. С.Г.Чавайн лÿмеш калыкле книгагудо
Памятник известному земскому деятелю Александру Келлеру. Скульптурная композиция открыта 30 декабря 2013 на набережной М. Кокшаги со стороны Архангельской слободы. Автором скульпторы, как и многих других скульптур в Йошкар-Оле, является народный художник Российской Федерации Андрей Ковальчук.Александр Андреевич фон Келлер — участник Отечественной войны 1812 года. С 1830 года - Царевококшайский Земский Исправник. В настоящее время памятник перенесён на другое место.
A monument to the famous Zemstvo figure Alexander Keller. The sculptural composition is open December 30, 2013 on the waterfront M Kokshaga from the Arkhangelsk settlement. The author sculptors, as well as many other sculptures in Yoshkar-Ola, is the people's artist of the Russian Federation Andrey Kovalchukanna A. von Keller - participant of the Patriotic war of 1812. Since 1830 - Tsarevokokshaisk a district police chief.
Кумдан палыме земский пашаен Александр Келлерлан шарныктыш. Скульптур композиций 2013-шо ий 30-шо декабрьыште Архангел Слобода велым энер серыште почмо. Авторжо А.Ковальчук. Александр Андреевич фон Келлер 1812-шо ийысе Ачамланде сарын участникше. 1830-шо ий гыч Царевококшайскын земский исправникше лийын. Кызыт шарныктыш вес верыште шога.
В здании кукольного театра.
In the building of the puppet theatre.
Курчак театрыште

Панорамы Йошкар-Олы.
Panoramas Yoshkar-Ola.

Йошкар-Ола кÿшыч ончымаште
Училище музыкальное. В настоящее время Колледж культуры и искусств имени И.С. Палантая. Строительство училища началось в 1953 году и завершилось в 1960. Идея основания музыкального учебного заведения в Йошкар-Оле принадлежит родоначальнику марийской профессиональной музыки – И.С.Ключникову-Палантаю.
The school of music. Currently, the College of culture and arts named after I. S. Palanca. The construction of the College began in 1953 and ended in 1960. The idea of establishing a music school in Yoshkar-Ola belongs to the founder of Mari professional music – J. S. Klyuchnikova-Palanta.
Музыкальный училище. Кызыт И.С.Палантай лÿмеш твыра да сымыктыш колледж. Училищым 1953-шо ийыште чонаш тÿналыныт да 1960-шо ийыште кошартеныт. Йошкар-Олаште музыкальный тунемме тонежым почмаш - марий профессиональный музыкылан негызым пыштыше И.С.Ключников-Палантайын шонымашыже.

Гранит науки. Установлен у 3 корпуса ПГТУ в ноябре 2012 года в честь 80- летия университета.
The granite of science. Set in 3 buildings PSTU in November 2012 in honor of the 80th anniversary of the University.
Шинчымаш кÿ. 2012-шо ий ноябрь тылзыште ПКТУ-н кумшо корпусшо воктене университетын 80-ияш лÿмгечыжлан шындыме
Марийский государственный театр оперы и балета им. Эрика Сапаева. Ул. Комсомольская, 130. Построен в 2014 году. Сцена театра занимает 432 квадратных метра, а зал рассчитан на 644 посетителя. В здании театра оборудован уникальный орган.
Mari state Opera and ballet. Eric Sapaev. Ul. Komsomolskaya, 130. Built in 2014. The stage is 432 square meters and the hall has 644 visitors. The building is equipped with a unique body.
Эрик Сапаев лÿмеш Марий кугыжаныш опер да балет театр. Комсомольский урем, 130-шо порт. 2014-ше ийыште чонен шуктымо. Театрын сценыже 432 квадратан метр кумдыкым айла, а залыште ончаш толшо-влаклан 644 вер уло. Театр полатыште чапле органым келыштарыме.

"Хлеб-соль" при въезде в город. Установлена в 1971 году. Авторы скульптуры — О. А. Дедов и А. И. Бутов. Скульптура представляет собой однофигурную композицию: на постаменте установлена фигура женщины, встречающая гостей города с «хлебом-солью». Является памятником монументального искусства местного значения.
"Bread and salt" at the entrance to the city. Established in 1971. The authors of the sculpture — O. A. Grandfathers and A. I. Butov. The sculpture is a one-figure composition: on the pedestal the figure of a woman welcoming guests with "bread and salt". Is a monument of monumental art of local importance.
Олаш пурымаште - "Кинде-шинчал". Скульптурым 1971-ше ийыште шогалтыме. Автор-влак: О.А.Дедов ден А.И.Бутов. Ик фигуран композиций: постаментыште - олаш толшо уна-влакым кинде-шинчал дене вашлийше ÿдырамаш. Верысе значениян монумент сымыктышын шарныктышыже
На улице Вознесенской, рядом с Царевококшайским кремлем, стоит старый двухэтажный каменный особняк- дом Кореповых. В конце 19-го века купчиха М.И.Корепова купила на улице Вознесенской два рядом стоящих дома и в 1901 году объединила их в один. На первом этаже она разместила свои склады и магазин, а на втором расположилась Царевококшайская почта. С 1 июля 1917 года в нем разместился Царевококшайский уездный Совет рабочих, крестьянских и солдатских депутатов. В настоящее время здесь размещается Научно-производственный центр по охране и использованию памятников истории и культуры и Управление федеральной миграционной службы.
On Voznesenskaya street, near Tsarevokokshajsky the Kremlin, stands an old two-storey stone mansion - house Karpovich. At the end of the 19th century, the merchant's wife M. I. Korepova bought on the street Voznesenskaya two adjacent houses and in 1901 combined them into one. On the first floor she placed their warehouses and store, located on the second Tsarevokokshajsky mail. From July 1, 1917 it housed Tsarevokokshajsky County Council of workers', peasants 'and soldiers' deputies. Currently it houses research and production center on protection and use of monuments of history and culture and the office of the Federal migration service.
Вознесенский уремыште, Царевококшайск кремль воктене, кÿ гыч чонымо кок пачашан тошто особняк - Кореповмытын портышт - шога. 19-ше курым мучаште М.И.Корепова купеч вате Вознесенский уремыште верланыше йыгыре шогышо кок портым налын да 1901 ийыште иктыш ушен. Икымше пачашыште склад ден кевытым ыштен, а кокымшо пачашыште Царевококшайскысе почто верланен улмаш. 1917-ше ий 1-ше июль гыч Царевококшайск уездысе пашазе, кресаньык да салтак депутат-влакын Ушемышт верланен. Кызыт тыште Историй да тÿвыра шарныктышым аралыме да кучылтмо шотышто шанче-йондартыш рÿдер ден миграций шотышто федерал службын Виктемже верланеныт.
ГБПОУ РМЭ «Колледж культуры и искусств имени И.С.Палантая»
А.С. Пушкин и его герой Евгений Онегин на набережной реки Малая Кокшага. Памятник был открыт в 2011 году, в преддверии Дня знаний. Автором скульптурной композиции является А.Н. Ковальчук. Поэт изображен занятым написанием своего романа «Евгений Онегин», а перед ним находится главный герой романа.
A. S. Pushkin and his character Eugene Onegin on the river Malaya Kokshaga. The monument was opened in 2011, on the eve of Day of knowledge. The author of the sculptural composition is A. N. Kovalchuk. The poet is busy writing his novel "Eugene Onegin", and before him is the protagonist of the novel.
А.С.Пушкин да тудын геройжо Евгений Онегин Изи Какшан энер серыште
Full transcript