Loading presentation...

Present Remotely

Send the link below via email or IM

Copy

Present to your audience

Start remote presentation

• Invited audience members will follow you as you navigate and present
  • People invited to a presentation do not need a Prezi account
  • This link expires 10 minutes after you close the presentation
  • A maximum of 30 users can follow your presentation
  • Learn more about this feature in our knowledge base article

Do you really want to delete this prezi?

Neither you, nor the coeditors you shared it with will be able to recover it again.

DeleteCancel

Jaarverslag 2013 ICT Services

No description
by

Marc Lochs

on 19 June 2014

Comments (0)

Please log in to add your comment.

Report abuse

Transcript of Jaarverslag 2013 ICT Services

Meldingen

In totaal zijn er in 2013 12.228 dienstaanvragen gedaan,
79% is volgens afspraak op tijd geleverd.

Er kwamen 6.772 informatieverzoeken binnen,
80% had binnen 7 uur antwoord.

Er zijn 47 klachten ingediend in 2013.

We hebben 7.082 wensen ontvangen. Dit zijn verzoeken voor extra dienstverlening.
80% van de wensen zijn binnen 36 uur beantwoord.

Er zijn 24.735 storingen geregistreerd. Dit zijn storingen aan alle diensten die ICTS levert, bijvoorbeeld het netwerk, telefonie, printers, werkplekken en het UvAweb. 80% van de storingen is binnen 17 uur opgelost.
Integratie IC en ITS fase 1

In juli 2013 heeft het College van Bestuur van de UvA-HvA een definitief positief besluit genomen over fase 1 van de samenwerking van IC en ITS naar één ICT organisatie. Met dit besluit is de nieuwe organisatiestructuur in drie divisies goedgekeurd en kan er doorgegaan worden met het integreren van beide diensten naar één. Er zijn drie divisiemanagers aangesteld die in 2014 een plan voor de inrichting van de drie divisies verder gaan uitwerken.

Ook hebben beide diensten één naam gekregen: ICT Services (ICTS). De nieuwe naam is gekozen via een prijsvraag onder medewerkers van IC-ITS.

Welkom

Het jaar 2013 stond voor het Informatiseringscentrum (IC) van de UvA en IT Services (ITS) van de HvA in het teken van verandering. De eerste fase van het integratieplan van beide afdelingen is goedgekeurd voor het College van Bestuur; er was een verandering van kantoorlocatie en er waren verschillende veranderingen in de dienstverlening door vernieuwingsprojecten.

Via negen momenten staan we stil bij de gebeurtenissen dit jaar en geven we een kleine doorkijk naar het jaar 2014.
Verhuizing naar de Leeuwenburg

Eind december 2013 is ICTS verhuisd van gebouw ‘Rivierstaete’ naar de HvA locatie Leeuwenburg aan de overkant van de Amstel. Door de verhuizing kan ICTS gemakkelijker samenwerken met de andere diensten AC en FS. Bovendien heeft het als voordeel dat het een onderwijslocatie is.
Werkplekken
Projecten in 2013

Een greep uit de projecten
In de Leeuwenburg werkt ICTS volgens het concept Activiteit Gericht Werken. De werkplekken zijn flexibel te gebruiken. De medewerkers hebben niet langer een eigen, vaste werkplek. De verhuisperiode was een intensieve tijd omdat in zeer korte tijd een compleet ander kantoorconcept moest worden neergezet met allerlei technische en organisatorische uitdagingen, terwijl de ‘winkel’ gewoon open bleef.
Medewerkers ICTS

Totaal in dienst ICTS
Totaal in dienst IC
Totaal in dienst ITS

Aantal mannen
Aantal vrouwen

Medewerkers
jonger dan 35 jaar
35 – 49 jaar
ouder dan 50 jaar

Medewerkers met een
dienstverband van langer
dan 10 jaar bij de UvA of HvA.
In 2014 wordt volledige integratie van ICTS een feit. ICTS gaat werken in de nieuwe divisiestructuur en er worden nieuwe afdelingen gevormd. De definitieve besluitvorming door het College van Bestuur wordt medio 2014 verwacht.

Gemiddeld aantal unieke
gebruikers per maand
Gemiddeld dataverkeer
per gebruiker
Gemiddelde duur dat iemand
gebruik maakt met het draadloze
netwerk per sessie
Gemiddeld aantal met het draadloze netwerk
verbonden apparaten per UvA-HvA gebruiker
Aantal gebruikers een Apple-apparaat
binnen het draadloze netwerk
Klanttevredenheid ICTS

De waardering voor de dienstverlening van het Informatiseringscentrum is licht toegenomen ten opzichte van de meting in 2012. Het rapportcijfer voor aanmelding is 7,0. De afhandeling van vragen en verstoringen krijgt een 6,9. De servicedesk ITS kreeg een 6,7 voor aanmelding en 6,6 voor afhandeling van verstoringen en vragen. De servicedesks van IC en ITS zijn eind 2013 geïntegreerd tot één servicedesk ICTS en streeft naar continue verbetering.

Draadloos internet

De tevredenheid over de computerfaciliteiten bij de UvA is gelijk gebleven (7). Men is tevreden over hardware en software van de werkplek, het netwerk en e-mail. De HvA-computerfaciliteiten krijgen het rapportcijfer 6,3. In 2013 is ICTS gestart met het testen en de invoering van de nieuwe HvA-brede ICT-werkplek. Ook is de medewerkersmail overgezet naar de UvA-mailomgeving.
Ook heeft ICTS veel projecten op stapel staan zoals het invoeren van een nieuw Identity Management systeem voor UvA-HvA, het invoeren van de nieuwe HvA ICT-werkplek en het invoeren van online mailarchieven bij de UvA. Daarnaast is ICT-beveiliging een belangrijk thema en blijft ICTS zich inspannen om een goede, stabiele en veilige ICT-omgeving te bieden voor het onderwijs en onderzoek voor de UvA-HvA.
Full transcript