Loading presentation...

Present Remotely

Send the link below via email or IM

Copy

Present to your audience

Start remote presentation

  • Invited audience members will follow you as you navigate and present
  • People invited to a presentation do not need a Prezi account
  • This link expires 10 minutes after you close the presentation
  • A maximum of 30 users can follow your presentation
  • Learn more about this feature in our knowledge base article

Do you really want to delete this prezi?

Neither you, nor the coeditors you shared it with will be able to recover it again.

DeleteCancel

I mag nimmer. Ermutigung durch den Hebräerbrief

Predigt Lindenwiese Hebräer 4,14-16
by

Daniel Plessing

on 22 February 2016

Comments (0)

Please log in to add your comment.

Report abuse

Transcript of I mag nimmer. Ermutigung durch den Hebräerbrief

I mag nimmer
Hebräer 4, 14
Da wir nun einen erhabenen Hohenpriester haben, der die Himmel durchschritten hat, Jesus, den Sohn Gottes, lasst uns an dem Bekenntnis festhalten.
Festhalten am Bekenntnis
Hebräer 4, 15
Wir haben ja nicht einen Hohenpriester, der nicht mitfühlen könnte mit unserer Schwäche, sondern einen, der in allem wie wir in Versuchungen geführt worden ist, aber nicht gesündigt hat.
Jesus fühlt mit.
Hebräer 4,16
Lasst uns also voll Zuversicht hingehen zum Thron der Gnade, damit wir Erbarmen und Gnade finden und so Hilfe erlangen zur rechten Zeit.
Zuversichtlich vor Gott treten
Hilfe kommt zur rechten Zeit.
1.
2.
3.
Hebräer 4,14 Da wir nun einen erhabenen Hohenpriester haben, der die Himmel durchschritten hat, Jesus, den Sohn Gottes, lasst uns am Bekenntnis festhalten.
Versuchung: Ich gebe auf.
Full transcript